fredag, juni 26, 2015

Kristiansand

Så er jeg igen på nye strikkeeventyr. Som sædvanlig er jeg på tur et par dage før Nordisk Strikkesymposium begynder. Symposiet foregår i år i Setesdalen i Norge, og jeg bor i Kristiansand et par dage.

Dagen i dag har jeg brugt på museer og bådtur. Gimles gård er en fin gammel herskabsbolig, som er bevaret som den har set ud i slægtens fem generationer. Der var ikke meget håndarbejde at se, tiden er nok gået med at holde hus og have vedlige og på hunde- og hestehold.

Nordens største samling af kaktus fyldte forbløffende lidt i drivhuset i Agder Naturmuseum og Botaniske Hage.

Bådturen fra Høllen Brygge og ud i skærgården vest for Kristiansand var rigtig dejlig. Tænk at bo i en hytte på en klippe langt fra alting.


6 kommentarer:

christunte sagde ...

Det ser meget spændende ud! Smukke omgivelser de på klippen. Glæder mig til at se mere!

Merete sagde ...

Sikke nogen smukke omgivelser du er i. Sådan et hus på klipperne, det kunne være skønt. Måske skulle man overveje at holde ferie i Norge på et tidspunkt

Uldbegavet sagde ...

Det ser dejligt ud og tænk at du skal til strikke symposium, bare det var mig. Rigtig god tur.

Merete sagde ...

Tak for jeres kommentarer, jeg er glad for at jeg stadig har læsere på trods af, at jeg ikke er så flittig med skriveriet.

Katrine Wohllebe sagde ...

Der er Bloglovin' jo en dejlig ting, Merete, for så får man jo besked når der er nyt fra dig :) Du kan tro at jeg også kigger med. Hav nogle dejlige dage!
Knus fra København

Benedicte sagde ...

Vi slipper dig ikke sådan lige, Merete ;-) Men jeg er selv rigtig dårlig til at opdatere min blog, for Instagram er så nem og hurtig at kommunikere på, som du ved.
Der ser bare skønt ud og det bliver endnu en fantastisk strikkeoplevelse er jeg sikker på, når du når til Setesdal. Uh, hvor ville jeg gerne være med!